Vandaag is het International Women’s Day. Een dag die we niet aan ons voorbij mogen laten gaan. Eén van de merken die vrouwen even extra in het zonnetje wil zetten is The North Face. Zij focussen vandaag met name op de vrouwen die elke dag de grenzen van ontdekking opzoeken. Hun boodschap aan deze vrouwen: ‘Never stop‘.
Never stop
Het doel van The North Face is duidelijk. Ze willen de stemmen van vrouwen, die de status quo uitdagen, versterken en hun successen delen. The North Face zet overal ter wereld vrouwen die grenzen opzoeken, die grote en kleine bergen beklimmen, die er trots op zijn dat ze anders zijn en die nieuwe paden bewandelen die anderen kunnen volgen, in het middelpunt. Door de successen van deze vrouwen te delen kunnen andere vrouwen worden gemotiveerd, geïnspireerd en betrokken, zodat we samen bergen kunnen verzetten.
De campagne
Wat houdt de campagne in? The North Face gelooft in de kracht van communities en vindt dat zonder vrouwen deze communities niet kunnen bloeien. Voor de komende lentecollecties hebben ze er dan ook voor gekozen om verschillende fantastische vrouwen in het middelpunt te zetten. Het doel is meer mensen te inspireren om naar buiten te trekken, verbondenheid te vinden, van de natuur te genieten en tot rust te komen. De campagne loopt de hele lente, met steeds nieuwe, inspirerende verhalen van krachtige vrouwen.
De collecties
We Move Mountains-collectie – De We Move Mountains-collecie bevat unieke kunst van niemand minder dan Miramar Muhd. Miramar Muhd inspireert, net als de vrouwen in Jordanië die de collectie produceren, anderen om de grenzen op te zoeken. Haar kunst roemt vrouwelijke empowerment en solidariteit in het kader van Internationale Vrouwendag.
Mountain Athletics-collectie – Als je muren tegenkomt, beklim ze dan. Inspireer ook anderen met je reis en doe dit niet alleen voor jezelf. Dat is het idee achter de Mountain Athletics-collectie. De collectie bevat zweet-afvoerende technologie en is verkrijgbaar in de kleur Pop Purple. Je kunt elke berg aan met die comfortabele en matchende trainingspak, T-shirt en shorts.
Trail Running-collectie – Met de nieuwe Trail Running-collectie van The North Face loop je met grote snelheid over de trails. Het waterdichte First Dawn Packable Jacket wordt gedragen door mensenrechtenadvocate en hardloopster Stephanie Case in de Explore Everyday-campagne. De jas beschermt je optimaal tegen de elementen en de Up with The Sun Tank en Movmynt-shorts zijn gemaakt van superlicht materiaal.
Active Trail – Active Trail geeft je de vrijheid om goed te presteren, waar je ook bent. Of dat nou op geplaveide straten is of op off-road trails. De collectie introduceert nieuwe silhouetten die zijn gemaakt van high-performance, zweet-afvoerende materialen die geschikt zijn voor de moderne avonturier. Voorbeelden hiervan zijn de Vytrue Crop Top en Waist Pack Shorts. De She Runs It-community showt de collectie. Zij hebben als gezamenlijk doel vrouwen aan te moedigen die nieuwe avonturen aan gaan en sisterhood te omarmen om anderen te stimuleren hetzelfde te doen.
Glacier-collectie – De Glacier-collectie roemt de eerste beklimmingen van de meest iconische bergen in de Alpen door vrouwen. De eerste vrouwen die een aantal van de hoogste bergtoppen in de Alpen beklommen waren Lucy Walker, Daisy Voog en Beatrice Tomasson. De vrouwen zijn vereeuwigd in een collectie die gemaakt is van gerecycled koffiedik. Daarmee is de kleding niet alleen functioneel en inspirerend, maar ook natuurvriendelijk.