We hebben het de laatste tijd enorm vaak in het nieuws voorbij zien komen. Alle sociale mediakanalen stonden er vol mee. De populaire hashtag #trashtag is een initiatief om onze aardbol op te ruimen. Wereldwijd zijn mensen op de been gekomen om stranden, parken en langs wegen op te ruimen. The North Face speelt hier in enige zin op in met hun eigen hashtag. Met de hashtag #exploremode proberen ze bij The North Face mensen er op uit te laten trekken.
#exploremode op de dag van de aarde
De aardbol verdient meer aandacht
Een van de redenen voor het lanceren van deze campagne hebben we hierboven al een klein beetje beschreven. Wanneer mensen de aarde een klein beetje meer aandacht geven en daar wat vaker bij stilstaan, is iedereen een stuk meer verbonden met elkaar. Dat heeft onder andere de hashtag #trashtag destijds ook maar weer laten zien.
Wat is #exploremode precies?
De kern van deze actie is een petitie. Een actie waarbij mensen hun handtekening kunnen zetten en kunnen pleiten voor een internationale vrije dag om de aardbol te vieren. Bij The North Face zijn ze er heilig van overtuigd dat de liefde voor onze planeet voort komt door hem te ontdekken. Never stop exploring! 22 april zou de dag moeten worden dat we met z’n allen de wereld gaan ontdekken. En iedereen kan dat doen op zijn of haar eigen manier. Dagje fietsen, hiken of gewoon een rustige wandeling door een gebied wat je nog nooit hebt gezien.
Zet je digitale lifestyle even op pauze
De mensen van The North Face zijn geen vreemden als het gaat om ontdekken. Zij pleiten voor meer respect en liefde voor onze aardbol door onze digitale lifestyle even op pauze te zetten. Dat is overigens een terechte opmerking! We spenderen meer tijd dan ooit achter onze schermpjes. We zijn hier van The Hike eigenlijk precies het zelfde aan het doen. Wist je dat de gemiddelde persoon ongeveer 45 keer op zijn of haar mobiele telefoon kijkt op een dag? Naast het checken van onze WhatsApp besteden we zo’n vier uur per dag om e-mailtjes te lezen en te versturen, foto’s te bekijken en het screenen van alles wat op social media verschijnt.
Deze digitale wereld beperkt ons van de interactie met de ‘echte’ wereld. En daar zijn ze bij The North Face helemaal klaar mee. En wij eerlijk gezegd ook wel een beetje.
#exploremode-events
In het weekend van 20 en 21 april zijn er door heel Europa gratis #exploremode-events. Toevallig op stedentrip? Dan is het zeker de moeite waard om een van de evenementen te bezoeken. De evenementen zijn te vinden in Londen, Manchester, Glasgow, München, Berlijn, Milaan, Bolzano, Parijs, Chamonix en Stockholm.