Iedereen kent het wel. Je nét iets te dure outdoorbroek is vies geworden bij het hiken door de bossen en vertoont nu al slijtageplekken. Zonde! Nou, daar dachten de oprichters van het Zweedse RevolutionRace hetzelfde over. Waarom zo duur, als het goedkoper kan, voor dezelfde kwaliteit? En mooier, want de meeste outdoorbroeken voor dames zijn het nét niet. Daar kwamen ze op het idee: het merk RevolutionRace. Betaalbare outdoorkleding van hoge kwaliteit.
RevolutionRace
In 2014 begon het te borrelen. Verschillende mensen die eigenlijk over hetzelfde klaagden. Te dure kleding die vaak niet eens de juiste pasvorm had. Dat bracht Niclas en Pernilla Nyrensten op het idee om RevolutionRace op te richten. Waarom duur als het ook anders kan? Outdoorkleding die je overal kan gebruiken en die ook voor langere tijd meegaat. Met een Scandinavische touch, het merk komt namelijk uit Zweden. Hierdoor weten ze wat een outdoor-avontuur en -lifestyle inhoudt en dit gebruiken ze weer in het produceren van hun producten.
Betaalbare kleding van hoge kwaliteit
Dat was hun doel. Betaalbare kleding op de markt brengen, die het jaar-in-jaar-uit goed blijft doen. En dat is ze gelukt. Sinds 2014 zijn ze bezig met dit te ontwerpen en lanceren van een gloednieuwe kledinglijn. Eentje waar wij ook erg blij van worden. Ze letten namelijk niet alleen op de prijs, maar ook op de vorm. Want iedereen weet dat outdoorbroeken niet de meest vrouwelijk kledingstukken zijn. Tot RevolutionRace kwam in ieder geval.
De kleding van RevolutionRace
RevolutionRace maakt technische en innovatieve outdoorkleding die zowel bestand is tegen alle weersomstandigheden, als een goede pasvorm heeft. Dus waar je er ook mee naartoe gaat, het staat goed én het zit lekker. Ze maken gebruik van duurzame, technische membranen die ze combineren met zachte stretchpanelen en vochtafvoerende materialen. Hierdoor creëren ze multifunctionele hybride kleding die gebruikt kan worden voor elke buitenactiviteit. Of je nou gaat hiken, mountainbiken of klimmen. Sommige kledingstukken zijn voorzien van een Recco-systeem, die reddingswerkers helpt om je terug te vinden als je gewond of verdwaald raakt. Een fijn idee om aan te hebben.
Niet alleen mooi voor ons, maar ook voor de wereld
Bij RevolutionRace zijn ze niet alleen bezig met het beste voor de klant, maar ook met het beste voor de wereld. De impact op het milieu wordt zo klein mogelijk gehouden. De arbeidsomstandigheden in de fabrieken in Vietnam en China zijn uitstekend. Daarnaast is het welzijn van dieren erg belangrijk en zijn alle materialen diervriendelijk. Zo vind je dus absoluut geen bont in de producten en is de wol en dons in de producten van verantwoorde afkomst.
De Sherpa hoodie is next level comfortabel
Ben je op zoek naar een heerlijk chill vest, die je ook perfect als tussenlaag of als jas kan gebruiken als het niet te koud is? Dan is de Sherpa hoodie absoluut jouw RevolutionRace must-have. De Sherpa hoodie voelt namelijk zo comfortabel aan, dat je hem eigenlijk niet wil uittrekken. En dat maakt het de perfecte metgezel voor een avondje op bij een kampvuur, als tussenlaag, een mooie wandeling bij milde temperaturen of misschien zelfs wel gewoon voor een avondje op de bank. De Sherpa Hoodie is er voor zowel mannen als vrouwen.
De GPX Pro Rescue Pants is de lekkerste wandelbroek
Wandelbroeken zijn er in veel soorten, maten en prijzen. Gelukkig is daar de RevolutionRace GPX Pro Rescue Pants, want die is er in alle kleuren en maten en voor een goede prijs. De broek is waterafstotend en winddicht, waardoor het de perfecte allround outdoor broek is. En dankzij de Recco-reflector ga je ook nog eens met een geruster hart op pad. Deze Recco SAR helicopter-detector werkt altijd en helpt reddingsdiensten het hele jaar door om mensen in moeilijkheden te vinden.
Werkwijze van RevolutionRace
Hoe kan het dan dat RevolutionRace zo high-end is, maar toch een faire prijs kan rekenen? Eigenlijk is het simpel, het merk werkt niet met tussenpersonen. Hierdoor kunnen producten sneller op de markt terechtkomen. En wij er dus eerder van genieten. Maar zo heb je dus ook geen kosten van tussenpersonen of bedrijven.
Answer the public
Dat is niet het enige. Ze hebben namelijk veel contact met hun klanten. Ze vragen om advies, meningen en feedback over de producten die zij maken en verkopen. Hierdoor weten ze precies wat mensen verwachten en kunnen zij die verwachting leveren.
Benieuwd naar de collectie? Ga dan naar de website.